امیر پیوندچی

دیجیتال مارکتر

مشاور کسب و کار

امیر پیوندچی

دیجیتال مارکتر

مشاور کسب و کار

نوشته های بلاگ

11 گزارش Google Analytics که ممکن است ندانید

11 گزارش Google Analytics که ممکن است ندانید

11 گزارش Google Analytics که ممکن است ندانید

گزارش های آنالیتیکس

 

گوگل آنالیتیکس وب سایت و پلتفرم سنجش بازاریابی است که توسط افراد زیادی انتخاب شده است.گزارش ها و ابزارهای جدید به طور مرتب اضافه می شوند. علاوه بر این، ما همچنین می‌توانیم به سایر محصولات داده‌های Google مانند کنسول جستجو و تبلیغات گوگل متصل شویم.اینها مهم هستند و مراحل پیکربندی تنظیمات برای سایت خاص شما هستند.من شما را تشویق می کنم که به طور کامل راه هایی را برای آزادسازی کامل پتانسیل داده های خود کشف کنید.این ممکن است به معنای پیکربندی ردیابی تبدیل از طریق اهداف، ردیابی رویدادهای اقدامات مهمی باشد که می‌خواهید در صفحه ردیابی کنید، اتصال به سایر محصولات Google که ذکر کردم، درک سایر تنظیمات و غیره.اینها همه اولین قدم های خوب هستند.اکنون، بیایید به ۱۱ گزارش خاص گوگل آنالیتیکس که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید، بپردازیم. اینها ممکن است کلیدهای بینش ارزشمندی باشند که می توانید در وب سایت و تلاش های بازاریابی خود از آنها استفاده کنید.

 

1. Custom Dashboard

چند بار برای یافتن گزارش‌ها، آمار یا تکه‌های داده مشابه به Google Analytics مراجعه کرده‌اید؟

چند بار باید به یک سوال برای سهامداران خود پاسخ دهید؟

اگر بیش از یک بار، یک داشبورد سفارشی برای شما مناسب است.

شما می توانید داشبوردهای سفارشی را از تقریباً هر نمای داده ای که می تواند در Google Analytics قابل استخراج باشد ایجاد کنید. علاوه بر این، می توانید داده ها و گزارش ها را در قالب ویجت از چندین گزارش به یک صفحه اضافه کنید.

این یک صرفه جویی بزرگ در زمان است. هنگامی که آن را به روشی که می‌خواهید تنظیم کردید، می‌توانید ترتیبی دهید که به طور خودکار صادر و به شما یا سهامداران کلیدی تحویل داده شود.

این یک نقطه شروع خوب است، و سپس به Google Data Insight بروید، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

 

2.Lifetime value

 

این گزارش همچنان دارای برچسب “بتا” در Google Analytics است. با این حال، با گذشت زمان، متوجه شدم که در سایت هایی که مشارکت زیادی در پنجره کوکی 30 تا 90 روزه دارند که Google Analytics می تواند ردیابی کند، بیشتر استفاده می شود.

تبلیغات

به خواندن زیر ادامه دهید

اگر وب‌سایت شما کاربرانی را جذب می‌کند و آنها اغلب برای انجام یک یا چند خرید بازمی‌گردند، می‌توانید ارزش یک کاربر خاص را ردیابی کنید و آن را با سایر جنبه‌های سفر خریدار که اندازه‌گیری می‌کنید، در نظر بگیرید.

لطفاً توجه داشته باشید که وقتی برخی از محتواها در مرحله بتا هستند، به خاطر داشته باشم که ممکن است گزارش به‌روزرسانی، بهبود یافته، حذف شود یا داده‌ها در طول زمان تغییر کند، پس مراقب باشید.

 

Lifetime value

 

3. User Explorer

 

مرورگر کاربر به ما این امکان را می دهد که بینشی از سفر یک بازدیدکننده به یک وب سایت خاص به دست آوریم.

اگرچه ما نمی‌توانیم کاربران را در Google Analytics به‌طور پیش‌فرض شناسایی کنیم (و هنگام تلاش برای مطابقت داده‌ها مراقب باشیم، زیرا Google دستورالعمل‌های خاصی برای این کار دارد)، خواهیم دید که کاربران چگونه محتوا را در یک بازه زمانی و زمان رفتار در سایت مصرف می‌کنند.

 

این اطلاعات لزوماً به اندازه برخی سوابق کاربر شخص ثالث و ابزارهای نقشه حرارتی قدرتمند نیستند، اما برخی از تجمیع و بینش را برای جمع آوری داده های درآمد و سایر معیارهای استاندارد Google Analytics در یک گزارش ارائه می دهند.

امکان مشاهده سفر یک کاربر منفرد – از جمله تعداد جلسات، صفحات/فعالیت‌هایی که در آن‌ها انجام داده‌اند، و زمانی که در نهایت خرید یا تصمیمی انجام دادند- به بهینه‌سازی تجربه کاربر و نرخ تبدیل کمک می‌کند.

همچنین می تواند به تعیین انتظارات برای فعالیت های بازاریابی و اینکه چند مرحله در واقع بخشی از سفر مشتری است کمک کند.

 

 

4. Interests/Interest Categories

گزارش‌های دسته‌بندی شباهت علاقه/علاقه در طیف وسیعی از کاربردها بسیار جالب و مفید هستند.

اگر داده‌ها را به‌طور پیش‌فرض نمی‌بینید، فقط باید با این شرایط موافقت کنید و به Google اجازه دهید داده‌ها را برای حساب شما نمایش دهد.

دسته بندی های نشان داده شده ممکن است با انتظارات شما سازگار باشد یا نباشد.

شما می توانید از این دسته بندی ها به روش های زیر بهره مند شوید:

برای درک رفتار در مورد آنها بیشتر بدانید.
این داده‌ها را با کسانی که کمپین‌های جستجوی پولی یا رسانه‌های اجتماعی را اجرا می‌کنند و محتوایی را برای مخاطبان خاص می‌نویسند، به اشتراک بگذارید.
بخش ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

یافتن فرصت‌هایی برای استفاده از مخاطبان خاص و بخش‌های بازار در شرایط زیر قدرتمند است. استراتژی محتوای خود را تنظیم کنید.

این داده ها گزینه های زیادی را برای افزودن ابعاد و برش و برش نماها فراهم می کند. وقت گذاشتن برای کاوش در موارد زیر ممکن است نقطه شروع خوبی باشد:

مخاطب فعلی شما چه کسانی هستند؟
چگونه تبدیل می کنند.
شما باید کار خود را در حوزه دیجیتال مارکتینگ در اولویت قرار دهید.

 

 

5. Benchmark Test-Channel

 

اگر تا به حال فکر کرده اید یا از شما سوال شده است که عملکرد وب سایت شما چگونه با سایرین در صنعت شما مقایسه می شود، گزارش های معیار جواهری پنهان هستند که می توانند به شما کمک کنند.

شما می توانید برخی از عمودهای صنعت بسیار دقیق را انتخاب کنید و ببینید که وب سایت شما چگونه بین کانال های مختلف در معیارهای استاندارد ترافیک Google Analytics مقایسه می شود.

اگر در تلاش برای تعیین نحوه انجام این کار هستید، این داده های مهمی برای تعیین خطوط پایه و ایجاد اهداف است.

ممکن است به جای نگاه کردن به درون یا تعیین اهدافی که ممکن است غیر واقعی باشد، قرار دادن برخی اهداف رقابتی واقعی مفیدتر و سرگرم کننده تر باشد.

6. User Flow

گزارش او برای مدت طولانی مرا حیرت زده کرده است. در نگاه اول، بسیار شلوغ به نظر می رسد و رمزگشایی آن دشوار است.

با این حال، یک لحظه به آن فرصت دهید، سپس از نوار لغزنده بزرگنمایی استفاده کنید و آن را در سراسر صفحه حرکت دهید. همچنین، از منوی کشویی بالای ستون اول برای تغییر بعد مورد نظر برای مشاهده استفاده کنید.

هنگامی که آن را به دست آوردید، این صفحه می تواند بینش های قابل اعتمادی را ارائه دهد، و شما باید گزارش های دیگر را برای به دست آوردن اطلاعات مشابه بررسی کنید.

در صورت بروز حادثه، نگاه کردن به نحوه مرور کاربران شما در سایت به طور کلی و مسیرهای محبوب می تواند منجر به بررسی بیشتر شود.

همچنین می توانید الگوها و روندها را در سفر کاربر مشاهده کنید تا به شما کمک کند محتوای خود را برای شکل دادن به تغییرات مسیر در طول زمان شکل دهید.

7. Website content-landing page

اگرچه این گزارش بسیار اساسی است، اما اغلب نادیده گرفته می شود.

دانستن صفحات فرود برتر وب سایت شما می تواند به تأیید و اتصال نقاط بین تلاش های بازاریابی خاص، جستجوی ارگانیک، محتوای ویروسی و موارد دیگر کمک کند.

با استفاده از ابزار ابعاد، می توانید منبع هر صفحه را نیز مشاهده کنید و به سرعت متوجه شوید که چه چیزی بیشترین ترافیک را به آن صفحه می آورد.

برای سئو، می‌خواهید تأیید کنید که با گذشت زمان، مجموعه متنوعی از صفحات فرود بر اساس استراتژی‌های بهینه‌سازی دریافت خواهید کرد.

به احتمال زیاد سعی نمی کنید تمام ترافیک را به صفحه اصلی و از طریق آن هدایت کنید.

شما می خواهید به تعداد صفحات فرود به عنوان نقاط ورودی داشته باشید تا بتوانید از طریق آنها به مرتبط ترین ترافیک موضوع دسترسی داشته باشید.

8. Website search-search terms

اگرچه اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا و پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیکی گزارش‌هایی را درباره عبارات جستجو شده از طریق عملکرد جستجوی در سایت ارائه می‌دهند، Google Analytics می‌تواند به شما کمک کند عمیق‌تر کاوش کنید.

با گزارش عبارات جستجوی Google Analytics، می توانید همان عباراتی را که پلتفرم وب شما ممکن است به شما نشان دهد، مشاهده کنید.

از آنجا، شما همچنین می توانید تمام ابعاد معمولی Google Analytics را اعمال کنید و اطلاعات بیشتری در مورد منابع، رفتار و رفتار کاربران در سایت را به صورت گسترده تر و دقیق تر مشاهده کنید.

سپس می‌توانید از این داده‌ها برای UX، CRO و سایر پیشرفت‌ها استفاده کنید تا محتوا را آسان‌تر پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که جستجوهای شما مطابق انتظار عمل می‌کنند.

9. Multi-channel funnel-assisted conversion

در بسیاری از موارد (اگر نه در بیشتر موارد)، ارسال مشتری بالقوه یا تبدیل هدف خرید تجارت الکترونیکی در اولین بازدید اتفاق نمی افتد. این قدرتمند است که بتوانیم بازدید را قبل از انجام بازدید تبدیل شده به بازدید نسبت دهیم.

Google Analytics گزارش‌های تبدیل کمکی را ارائه می‌کند تا به ما نشان دهد که چگونه هر کانال می‌تواند در سفر شرکت کند بدون اینکه مسئول بازدید واقعی از تبدیل باشد.

در برخی موارد، کانال‌هایی مشابه اکثر تبدیل‌های آخرین کلیک را مشاهده خواهید کرد. با این حال، مهم است که بتوانیم اعتبار لازم را ارائه دهیم.

به عنوان مثال، ممکن است در حال آماده شدن برای لغو کانال های خاصی مانند شبکه های اجتماعی باشید، زیرا هیچ مشتری یا درآمدی به همراه نخواهد داشت.

اما گزارش‌های تبدیل کمکی (و سایر گزارش‌هایی که مسیرها و سفرهای کاربر را نشان می‌دهند) ممکن است چیزهای دیگری به شما بگوید.

بخش مهم راه‌اندازی ردیابی درآمد این است که می‌توانید مقدار دلار مرتبط با یک ترافیک خاص و ارزش کمک‌ها را برای کمک به تکمیل تراکنش مشاهده کنید.

10. Multi-channel funnel-the main conversion path

فراتر از تبدیل‌های کمکی، می‌توانیم داده‌های انبوهی را ببینیم که محبوب‌ترین ترکیب‌ها و سفارش‌های کانال را نشان می‌دهد که منجر به تبدیل در سفر مشتری می‌شود.
این روش موثر دیگری برای مشاهده نحوه کار کانال ها و درآمد حاصل از آن است.

11. Attribution-model comparison tool

برای مدت طولانی، انتساب بزرگترین نگرانی بازاریابان دیجیتال بوده است.

گوگل آنالیتیکس ابزاری برای مقایسه مدل‌های مختلف، مانند مدل پیش‌فرض برای اولین کلیک و آخرین کلیک، فراهم می‌کند. حتی می‌توانید مدل‌های دیگر را پیدا کنید، آنها را وارد کنید، و سپس مدل‌های خود را برای رفع نیازهای کسب‌وکار خود ایجاد کنید.
درک وجود این گزارش و نحوه نمایش مدل های مختلف داده های شما اولین قدم مهمی است که Google Analytics در اختیار ما قرار می دهد.

در نتیجه

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما وقت نداریم از Google Analytics استفاده کنیم و همه گزارش ها و داده های آن را در اختیار داشته باشیم.

من نمی گویم که باید زمان زیادی را در آنجا سرمایه گذاری کنید.

با این حال، من از شما می‌خواهم چند لحظه به گزارش‌هایی که ممکن است ندانید یا در حال حاضر استفاده نکنید، وقت بگذارید.

راه های بسیار خوبی برای ادغام این داده ها در یک پلت فرم گزارش شخص ثالث یا یافتن شما در داشبورد سفارشی وجود دارد.

من فقط می خواهم هوشمندانه تر کار کنم، نه سخت تر. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار یا سازمان خود را دارید.

گزارش های کمتر استفاده شده یا شناخته شده در GA را نادیده نگیرید، زیرا قدرت زیادی در درک سفرها، رفتارها و کسب مشتری بیشتر برای تعیین اهداف جدید و شکل دادن به آینده شما وجود دارد.

Taggs:
14 Comments
  • UtnvBlemi 11:59 ق.ظ فوریه 5, 2024
  • Extended Opportunity 7:08 ب.ظ مارس 2, 2024

    [Hot] AI Turns Any Photo, URL or Keyword into “Talking Head” Videos – https://ext-opp.com/AiTalkie

  • Extended Opportunity 11:44 ب.ظ مارس 8, 2024

    BIG NEWS: there’s a brand new software being launched today that legally tricks AI chatbots into recommending YOUR website.

    Go check it out here ==>> https://ext-opp.com/ProfitSGE

    That’s right: Just imagine…there’s 1.5 billion people using AI chatbots every day.
    What if every time someone…

    -> Searched for “best laptops for my needs”… the AI would show them your website?
    -> Asked ChatGPT for “best doctors in my city”… it would send them to your local client’s business?
    -> Begged Google Gemini for “FAST weight loss”… you guessed it, Gemini would FORCE them to visit your site, display your affiliate offer and fill your pockets full of sales!

    This is a TRAFFIC & SEO revolution unlike anything that’s ever come before.

    This is YOUR chance to legally “hijack” traffic from 1.5 billion AI chatbots users and funnel it straight to any offer, site, product – for yourself or your clients!

    Get your copy here ==>> https://ext-opp.com/ProfitSGE

  • Extended Opportunity 3:40 ب.ظ مارس 12, 2024

    A.I Create & Sell Unlimited Audiobooks to 2.3 Million Users – https://ext-opp.com/ECCO

  • Extended Opportunity 12:30 ق.ظ مارس 16, 2024

    A.I Create & Sell Unlimited Audiobooks to 2.3 Million Users – https://ext-opp.com/ECCO

  • Extended Opportunity 12:30 ق.ظ مارس 16, 2024

    A.I Create & Sell Unlimited Audiobooks to 2.3 Million Users – https://ext-opp.com/ECCO

  • Extended Opportunity 6:30 ب.ظ مارس 19, 2024

    Create Stunning Ebooks In 60 Seconds – https://ext-opp.com/AIEbookPal

  • Extended Opportunity 4:24 ب.ظ مارس 23, 2024

    Elevate Learning Adventures with The Story Shack!

    A library of 200+ high-quality books tailored to the school curriculum.
    StoryShack’s Build a Book bundle features word searches, quizzes, creative coloring pages, high-quality images, and top SEO keywords.
    StoryShack’s StoryCraft Pro bundle includes the “Melody Minds Library” with 350+ music tracks and “AnimateMasters Pro,” offering 30+ categories of animations.
    And as if that’s not enough, here are the MEGA BONUSES:

    ✔ 100+ Mega Mazes Pack
    ✔ 100+ Sudoku Elements Pack
    ✔ 100+ Comic Book Template Pack
    ✔ 100+ Handwriting Practice Template Pack
    ✔ 100+ Kids Story Book Templates
    ✔ Canva Book Templates
    ✔ Additional beautiful content like journal prompts
    ✔ INCLUDED: The Ultimate Workbook

    Click https://ext-opp.com/StoryShack to explore The Story Shack e-Learning Collection and seize the opportunity for multiplied income!

  • Extended Opportunity 4:24 ب.ظ مارس 23, 2024

    Elevate Learning Adventures with The Story Shack!

    A library of 200+ high-quality books tailored to the school curriculum.
    StoryShack’s Build a Book bundle features word searches, quizzes, creative coloring pages, high-quality images, and top SEO keywords.
    StoryShack’s StoryCraft Pro bundle includes the “Melody Minds Library” with 350+ music tracks and “AnimateMasters Pro,” offering 30+ categories of animations.
    And as if that’s not enough, here are the MEGA BONUSES:

    ✔ 100+ Mega Mazes Pack
    ✔ 100+ Sudoku Elements Pack
    ✔ 100+ Comic Book Template Pack
    ✔ 100+ Handwriting Practice Template Pack
    ✔ 100+ Kids Story Book Templates
    ✔ Canva Book Templates
    ✔ Additional beautiful content like journal prompts
    ✔ INCLUDED: The Ultimate Workbook

    Click https://ext-opp.com/StoryShack to explore The Story Shack e-Learning Collection and seize the opportunity for multiplied income!

  • Extended Opportunity 4:12 ب.ظ مارس 31, 2024

    Millions of Free Traffic with AI Tools – https://ext-opp.com/AIVault

  • Extended Opportunity 2:04 ب.ظ آوریل 4, 2024

    This Dude Creates Bitc0in Out Of Thin Air [CRAZY]

    I didn’t believe it either at first…

    Until i saw it works in action >> https://ext-opp.com/Coinz

    You see, Bitc0in and the entire Crypt0 market is about to go through the rough…

    Some smart people will get in now, and make massive gains,
    And some will stand and watch people make money…

    Ultimately, I want you to get in now…

    But here is the issue…

    If you put any kind of money in it now, it would be a huge risk.
    Especially if you put in money that you can’t afford to lose…

    But what my friend, Seyi, did is insane…

    He created the world’s first AI app that literally generates Bitc0in and ETH out of thin air…

    All you need to do is just connect your wallet, and that’s it…

    – You don’t need to analyze the market
    – You don’t need mining equipments
    – You don’t need to trade
    – And you don’t need to invest even a penny

    To create your account with Coinz, and start receiving daily Bitc0in & etheruem for 100% free click here >> https://ext-opp.com/Coinz

    But don’t delay, because the price of Coinz will double very soon…

    Cheers

  • Extended Opportunity 2:51 ب.ظ آوریل 8, 2024

    After Generating Millions Online, I’ve Created A Foolproof Money Making System, & For a Limited Time You Get It For FREE… https://ext-opp.com/RPM

  • Extended Opportunity 3:32 ب.ظ آوریل 12, 2024

    ChatGPT powered Autoresponder with Free SMTP at Unbeatable 1-Time Price! https://ext-opp.com/NewsMailer

  • Extended Opportunity 3:13 ب.ظ آوریل 16, 2024

    An Ultimate Web-Hosting Solution For Business Owners https://ext-opp.com/HostsMaster

Write a comment